Nový Renault CAPTUR: Lídr segmentu městských SUV se mění a posiluje svůj mezinárodní rozměr

04.07.2019 Renault Česká Republika, a.s.
Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.
 

Na mimořádně silném konkurenčním trhu prošel Nový Captur přerodem a posílil „DNA“, která mu zajistila úspěch. Byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný díky revoluci v interiéru, která rovněž umožnila změny v oblasti technologie i kvality. Nabízené služby odpovídají modelu vyššího segmentu.
 
Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model je jedním z klíčových modelů strategického plánu.
  
Nový Captur dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:
  •  Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
  • Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
  • Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.
Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví. Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.

Přepracovaný vnější design, více DNA vozu SUV
Elegantně tvarované boky, boční prohloubená linie, kontrastní barva střechy: Nový Captur je na první pohled rozpoznatelný. Je atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou a nabízí více DNA vozů kategorie SUV. Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.
 
Vzhled SUV
Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním outdoorovým spoilerem, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.
 
Barvy
Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou pro Nový Captur k dispozici podobně jako černá Améthyste verze INITIALE PARIS. Vyznačují se nebývalou sytostí a hlubokým leskem a také zvýrazňují atletický a dynamický vzhled, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy.
 
Přední světla
Přední Full LED světlomety převzaly tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický.
 
Zadní světla
Propracovanější zadní světla přebírají světelný podpis ve tvaru písmene „C“, který je charakteristický pro modely značky Renault.  Originální design těchto zadních světel, které jsou součástí zadních výklopných dveří, přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.
 
Profil
Nový Captur je okamžitě rozpoznatelný díky svému profilu, který je zvýrazněný tvarovanými boky, prohloubenou boční linií a kontrastním lakováním střechy. Delší rozvor, až 18palcová kola a větší karoserie zlepšují vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.
 
Personalizovatelná střecha
Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno. 

Revoluce v interiéru, vysoce kvalitní kabina
Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.
 
Multimediální obrazovka
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců), u Renaultu dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.
 
Digitální přístrojový štít
Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.
 
Plovoucí konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem „Smart Cockpit“. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky. Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým plovoucím tvarem, který kabinu vizuálně odlehčuje. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.
 
Palubní deska
Palubní deska byla kompletně přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality. V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve dvou úrovních výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.
 
Kabina
Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.
 
Sedadla
Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.
 
Zavazadlový prostor
Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.
 
BOSE: špičkový zvuk a optimalizovaná technologie
Audiosystém Bose má nyní devět reproduktorů včetně nového kompaktního subwooferu Fresh Air SpeakerTM* (FAS). FAS má u vozů Renault světovou premiéru a nabízí vyšší výkon v reprodukci nízkých frekvencí bez nutnosti použití objemné skříně. Místo toho jsou basy přenášeny do kabiny pomocí patentovaného systému kanálků zabudovaných do karoserie vozu.

Renault EASY DRIVE: kompletní nabídka asistenčních systémů řidiče
Stejně jako Nové Clio se také Nový Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu. Cílem těchto asistenčních systémů je přinést řidičům větší klid na cestách.

Vrcholnou novinkou je Highway & Traffic Jam Companion, tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV. Poskytuje větší komfort a pohodovější řízení v dopravních zácpách a na dálnicích a představuje první krok směrem k autonomním vozům. Tento systém bude k dispozici při uvedení vozu na trh.
 
Tyto systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Pokročilé jízdní asistenční systémy), které jsou k dispozici u nového vozu Captur, jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.
 
ŘÍZENÍ
HIGHWAY & TRAFFIC JAM COMPANION
Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech vybavených automatickou převodovkou EDC a bude k dispozici i pro motorizace E-TECH Plug-in. Řídí rychlost vozidla a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu.
 
Systém funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (v rychlostech přesahujících 60 km/h) stejně jako tempomat.
 
Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně je autonomní systém druhé úrovně, který výrazně zvyšuje jízdní komfort. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce řidiče na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 sekundách systém automaticky deaktivuje a vozidlo automaticky zpomalí až do úplného zastavení – přiměje tak řidiče, aby opět držel volant.
 
ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (se systémem Stop & Go)
Systém adaptivního tempomatu (ACC) je k dispozici u verzí s automatickou převodovkou EDC. Funguje v rychlostech od 0 do 170 km/h, automaticky udržuje minimální bezpečnou vzdálenost vozidla od vozidla jedoucího před ním. Tato vzdálenost, nebo přesněji řečeno časový odstup, může být nastaven ovladačem od 2,4 sekundy do 1,2 sekundy, nebo výchozí na 2 sekundy. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém funguje jako běžný tempomat, který udržuje zvolenou rychlost, včetně úseků s klesáním.
 
Adaptivní tempomat je k dispozici s pohonnými jednotkami TCe 130 EDC GPF a TCe 155 EDC GPF s funkcí Stop & Go. V dopravní zácpě, kde řidič musí zastavit vozidlo, může systém vůz zastavit a znovu ho rozjet po třech sekundách od okamžiku, kdy se začnou stojící vozidla znovu rozjíždět. Po dalších třech sekundách systém vyžaduje reakci řidiče (stisk tlačítka na volantu nebo sešlápnutí plynu), pokud má být opětovně aktivován.
 
 
 
 
 
AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH A POTKÁVACÍCH SVĚTEL
Použitím přední kamery se automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly v závislosti na vnějších světelných podmínkách a provozu, což usnadňuje jízdu v noci.
 
BEZPEČNOST
AKTIVNÍ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ
Aktivní nouzové brzdění s detekcí cyklistů a chodců upozorňuje řidiče na nebezpečné situace a může aktivovat brzdy, pokud nedojde k očekávané reakci ze strany řidiče. Je součástí standardní výbavy všech verzí modelu Nový Captur.
 
SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU
Systém sledování mrtvého úhlu je k dispozici u řady vozidel v nabídce Renault a u nové generace modelu Captur byl zdokonalen. Místo jednoduchých senzorů používá radary a lépe interpretuje vzdálenost a rychlost vozidel umístěných v mrtvém úhlu řidiče. Také upozorní řidiče při změně jízdního pruhu, pokud za ním jede příliš rychle jiný vůz.
 
SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU A SYSTÉM DRŽENÍ V JÍZDNÍM PRUHU
Tento systém pracuje při rychlosti od 60 km/h a upozorňuje řidiče a opravuje trajektorii vozidla, pokud by mohlo dojít k vybočení z jízdního pruhu bez předchozí aktivace směrovek. Tato technologie je k dispozici ve standardu.
 
PARKOVÁNÍ
KAMEROVÝ SYSTÉM 360°
Stejně jako Nové Clio je i Nový Captur vybaven 360° kamerovým systémem. Čtyři nezávislé kamery zobrazují v jediném obraze překážky umístěné kolem vozidla. Systém je ideálním pomocníkem při parkování vozidla nebo pro jízdu v úzkých prostorech bez rizika poškození vozidla. Systém se automaticky aktivuje při zařazení zpátečky a je možné ho spustit také pomocí tlačítka umístěného pod obrazovkou multimédiálního systému. Systém zobrazuje na obrazovce dva záběry: přední nebo zadní pohled podle zvoleného rychlostního stupně a navíc možnost volby mezi 360° pohledem z ptačí perspektivy nebo detailním záběrem kamery na straně spolujezdce.
 
EASY PARK ASSIST
Systém Easy Park Assist usnadňuje manévrování s vozidlem, resp. napomáhá řidiči jak při vjezdu do parkovacích míst, tak při jejich opouštění. Při parkování je řízení zajištěno senzory, zatímco řidič pracuje pouze s pedály a převodovkou.


 

Nový Renault Captur

auta360.cz
Provozovatel:
AutoDetect s.r.o.
Hornokrčská 1947/2 140 00 Praha 4
IČ: 04809572
DIČ: CZ04809572
redakce@auta360.cz
Getrun
(c) auta360.cz | realizace 3Nicom