Ford poprvé naznačil podobu atletického a inovativního crossoveru Puma

03.04.2019 Ford Czech Republic
Ford dnes zveřejnil první obrázek kompaktního crossoveru Ford Puma. Novinka přináší úchvatný design, nejlepší zavazadlový prostor ve své kategorii a 48V mild-hybridní pohon.
 
Ford Puma se začne prodávat na konci letošního roku. Vyrábět se bude s mimořádným důrazem na kvalitu a zpracování v montážním závodě v rumunské Craiově, do kterého Ford od roku 2008 investoval již téměř 1,5 miliardy eur (v přepočtu přibližně 38,5 mld. Kč).
 
První obrázek Fordu Puma prozrazuje význačné designové rysy, počínaje vysoko položenými světlomety přes svůdné aerodynamické linie až po proporce kompaktního crossoveru se zvýšenou světlou výškou. Zavazadlový prostor disponuje objemem 456 litrů.
 
Z podrobných analýz připomínek zákazníků vyplynul jasný požadavek na flexibilní a dostatečně dimenzovaný zavazadelník. Úkolem vývojového oddělení bylo očekávání zákazníků v tomto směru nejen naplnit, nýbrž i překonat. Inovativně řešený zavazadlový prostor Fordu Puma snadno pojme dvě sady golfových holí, postavených na výšku.
 
Technologie Ford EcoBoost Hybrid se pozitivně odrazí na dynamice i hospodárnosti* Fordu Puma. Řemenem poháněný integrovaný startér-generátor zachycuje při brzdění a jízdě setrvačností energii, jež jinak přichází nazmar, a využívá ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem. Nejvyšší výkon hnací soustavy činí 114 kW (155 k).
 
Startér-generátor zároveň funguje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost* při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.
 
Ford Puma dále rozšíří stále se rozrůstající nabídku SUV a crossoverů Ford na evropském trhu. Tvoří ji modely Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge a zcela nový Explorer Plug-In Hybrid, představený včera na speciální akci „Go Further“ v Amsterdamu.
 
Modely SUV aktuálně tvoří více než pětinu všech prodaných vozů Ford na evropském trhu. V roce 2018 jejich odbyt meziročně vzrostl o více než 19 procent.
 
* Předběžné hodnoty emisí CO2 od 124 g/km, spotřeba paliva od 5,4 l/100 km
 
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny podle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.
 
Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradil dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.
auta360.cz
Provozovatel:
AutoDetect s.r.o.
Hornokrčská 1947/2 140 00 Praha 4
IČ: 04809572
DIČ: CZ04809572
redakce@auta360.cz
Getrun
(c) auta360.cz | realizace 3Nicom